Jak na přechod do nové sezony

Když se blíží nová sezona, je i v klubové platformě třeba za tou stávající udělat čáru. Co všechno je potřeba udělat a nastavit a jaké máte možnosti, se dozvíte v tomto článku.

Pro novou sezonu je potřeba vytvořit si především nové týmy a soupisky, případně pro ně také vytvořit události. Dobrá zpráva je, že jsme pro vás některé z těchto procesů automatizovali a také že si vše můžete připravit pro jednotlivé týmy předem, než novou sezonu oficiálně zahájíte. Teprve po její aktivaci se členům vše zobrazí “v novém”. Klubová platforma eos navíc pamatuje i na případy, kdy chcete zahájit sezonu jen pro vybrané týmy, které třeba přípravu začínají dříve, ale ne rovnou pro celý klub. Některé vaše týmy tak už můžou v eos rozjet sezonu novou, a ostatní ještě bez problému fungovat v té původní.

co znamená nová sezona

Nová sezona v rámci klubové platformy eos přináší ve zkratce následující: 

  • Zdi v Členské sekci jsou čisté – členové na nich najdou nové, aktuální informace a události, které pro ně do nové sezony vytvoříte. Zdi a jakékoli informace z předešlé sezony už neuvidí.
  • Kdokoli z managementu a případně trenéři (pokud mají alespoň nějaký přístup do Managementu, třeba jen pro čtení do modulu Soupisky apod.) však ke všemu mají nadále přístup. Sezonami lze “listovat” přímo v Členské sekci a vidět např. příspěvky na zdech, události, nástěnky, docházku a dokumenty z vybrané sezony do celé historie. Všechny informace jsou také samozřejmě nadále dostupné v části Management. K dispozici je tak kdykoli historie celé vaší klubové platformy.

postup pro zahájení nové sezony

  1. Vytvoření nové sezony
  2. V Nastavení > Sezony si vytvoříme novou sezonu, kterou si pojmenujeme a nastavíme, od kdy do kdy má trvat. Jako aktivní sezonu však ještě necháme tu stávající.

  3. Překopírování týmů
  4. Přejdeme do modulu Týmy a zdi, nahoře se překlikneme do nové sezony a obrazovka nám nabídne možnost překopírovat týmy z nyní aktivní sezony (případně je tato možnost i pod tlačítkem "Další". Máme možnost překopírovat týmy včetně všech běžných členů na soupiskách týmů i včetně všech členů realizačních týmů. Pokud máme u týmu nastavené omezení dle ročníků, tyto ročníky se automaticky posunou o jeden rok. Pak už si jen stačí týmy přejmenovat, pokud potřebujeme, případně si ručně doladit meziroční změny na dané soupisce.

    Také můžeme u kopírování vybrat možnost “Rovnou pro tým zahájit novou sezonu“. V takovém případě už pak jen v Nastavení stačí nastavit novou sezonu jako aktivní a členům překopírovaných týmů se rovnou vše začne zobrazovat v novém. Zahájit novou sezonu pro jednotlivé týmy jinak můžeme kdykoli později samostatně.

    Je však potřeba do nové sezony překopírovat všechny týmy, které v ní mají být. A jen pro některé ji případně zahájit. Kdybychom překopírovali jen některé týmy a novou sezonu aktivovali, členové ostatních týmů by v členské sekci neviděli nic.

  5. Vytvoření událostí
  6. V tuto chvíli už také můžeme pro novou sezonu tvořit všechny druhy událostí a předem si je tak připravit, pokud to potřebujeme. Stačí opět v modulu Události nahoře vybrat novou sezonu a začít tvořit.
    Pokud máme nějakou "mezisezonní událost", tedy potřebujeme v březnu vytvořit např. e-přihlášku (nebo nominaci) na soustředění na červenec (který už spadá do nové sezony), můžeme ji klidně vytvořit do současné sezony. Mohou se mi tam hlásit členové z týmů ze současné sezony, pro které je přihláška určená. Přihlášení členové pak událost uvidí i po zahájení nové sezony. Jakmile si později novou sezonu vytvoříme a máme v ní už (překopírované) týmy, můžeme navíc událost "Přesunout do jiné sezony". Vybereme týmy z nové sezony, pro které má být událost nově určená, a členové se nám na ni mohou dále přihlašovat.

  7. Zahájení nové sezony pro týmy
  8. Pokud jsme to neudělali už při kopírování týmů, je potřeba pro jednotlivé týmy novou sezonu zahájit. Přejdeme do modulu Týmy a zdi, klikneme na vybraný tým pravým tlačítkem a vybereme možnost “Zahájit novou sezonu”.

    Některé týmy však můžeme nechat fungovat ještě v původní sezoně (např. mladší žáky, kteří ještě chtějí komunikovat na původní zdi) a některé už “přepnout” do té nové (např. muže, kteří už zahájili přípravu na další sezonu). Každý člen tak v Členské sekci uvidí své jednotlivé zdi právě pro tu sezonu, ve které tým zrovna funguje. Členové a trenéři v Členské sekci a vedení klubu v Managementu navíc vidí upozornění, že daný tým ještě funguje v původní sezoně.

  9. Aktivace nové sezony
  10. Jakmile máme vše připraveno, posledním krokem je novou sezonu aktivovat. Přejdeme do Nastavení > Sezony a v kontextovém menu nové sezony vybereme možnost “Nastavit jako aktivní”. V tu chvíli začne v klubové platformě nová sezona pro všechny týmy, pro které jsme ji v Týmech zahájili. Ostatní týmy pojedou ještě v sezoně původní, dokud pro ně tu novou nezahájíme. 

    Události v nové sezoně nebudou pro členy viditelné, dokud novou sezonu nezahájíme. Je proto dobré si na zahájení sezony pro týmy vybrat období pauzy mezi sezonami, kdy už členové nepotřebují vidět staré události, ale zároveň není ještě třeba se přihlašovat na nové. Orientační rozpis tréninků na novou sezonu mohou trenéři nasdílet třeba na týmové zdi před koncem sezony současné.

    Přejeme, ať je nová sezona pro všechny úspěšná!

Nebuď bafuňář. Udělej si to jednoduché!

Děláte to všechno ručně a je to pořád dokola? Máte z toho nonstop bolehlav? Je 21. století a doba nabízí moderní řešení, jak si ušetřit kupu zbytečné práce.

Nechci být bafuňář