Dynamické formuláře – registrace nového člena, kontrola údajů a jiné
Kompletně jsme přepracovali klíčové formuláře – registrace nového člena a kontrolu údajů. Ty je nyní možné snadno a rychle uzpůsobit potřebám každého klubu. Kromě toho, že reagují na nastavení z klubové konfigurace, tak si do nich můžete přidat libovolný počet vlastních předdefinovaných polí. V registračním formuláři lze navíc nastavit automatické zařazení člena do konkrétního organizačního celku nebo/a týmu.
Souhrn novinek
- možnost přidat si do formuláře libovolná vlastní pole
- automatické zařazení do týmů hned po registraci
- sjednocené ukládání a formátování telefonních čísel včetně předvoleb dle dané země
- člen či zástupce mohou pozvat dalšího zástupce do platformy sami rovnou z formuláře pro změnu údajů
- postupné využití formulářů napříč platformou (např. vytváření a editace člena v Managementu)
- dynamické formuláře nám umožní rychlejší a efektivnější vývoj nových modulů a funkcí
Vlastní pole pro členy a zástupce
Velmi očekávaná funkce je tu a protíná platformu skrz na skrz. Přináší obrovskou flexibilitu v evidenci libovolných údajů o členech. Můžete si vytvořit zcela vlastní pole různých typů, která může člen vyplňovat už při registraci nebo až při kontrole údajů a požadavku na změnu údajů. Případně vybrané pole nemusí být pro člena vůbec viditelné a může sloužit interně jen pro realizační týmy a management. Vlastní pole si můžete zapnout v jednotlivých modulech jako sloupce nebo uložit do vlastního pohledu. Propisují se i do exportů. Navíc si drží historii, takže EOS dokáže vrátit historii vyplněných hodnot.
Souhrn novinek
- různé typy polí (krátký nebo dlouhý text, číslo, datum, výběr nebo zaškrtnutí) s širokou paletou jejich donastavení
- nyní pro moduly Členové a Zástupci
- hodnoty vlastních polí v přehledech a exportech
- různé oprávnění viditelnosti a zápisu
- ověření zadávaných hodnot pomocí chytrých validací
Další informace
Dynamická pole – suma neuhrazených plateb člena, FIS ID, aj.
Spolu s vlastními poli jsme přidali pole dynamická. Jedná se o námi předdefinované sloupce v databázi členů, kterých je nyní jen několik, ale postupně (i na základě vaší praxe) budeme přidávat další. Opět si je můžete přidat do vlastních pohledů nebo je exportovat. Aktuálně je možné zobrazovat ID člena z externí databáze (ČUS, Český florbal FIS, Český hokej) a souhrn neuhrazených plateb člena přímo v členské databázi.
Oprávnění & Rozšířená oprávnění
Především od velkých organizací (tělovýchovné jednoty, Sokoly aj.) přichází poptávka po ještě jemnějším rozdělení přístupů k datům napříč moduly. Proto jsme kompletně přepracovali oprávnění v rámci celé platformy, což přináší porci novinek pro všechny a navíc zpřehlednění fungování oprávnění. Funkce rozšířených oprávnění pak bude pro kluby, které to využijí, k dispozici formou placeného rozšíření nad rámec základní ceny.
I v základní verzi však oprávnění doznala užitečných změn. Moduly Členové, Požadavky apod. nově zobrazují pouze ty členy a požadavky, ke kterým má daný člen díky svým oprávněním přístup. Například trenér jednoho družstva uvidí v modulu Členové pouze své členy a požadavky pouze těchto členů.
Přidali jsme také nové oprávnění Všechny zdi, kterým můžete členovi nastavit práva pro zdi a nástěnky v členské sekci, aniž by byl součástí daných týmů.
Další informace
Nesezonní týmy a zdi
Dosud byla základní rozhodnou jednotkou platformy sezona – časové období, ve kterém funguje každý sportovní klub. Platformu začínají využívat ale i organizace, pro které sezonní dělení nehraje žádnou roli. Navíc i v rámci sportovních klubů jsou organizační skupinky a komunikační kanály, které fungují nad rámec sezon. Udělali jsme tedy úpravy a sezona už nově není pro fungování v platformě nutná, resp. je možné vytvářet týmy a zdi i bez zařazení do sezony. Jestli tyto týmy budou mít soupisku/složení, nebo budou přístupné pro celý klub či organizační celek zůstává na vás.
Základní nastavení & Konfigurace platformy
Dosavadní obrazovku s přehledem nastavení platformy v Management > Nastavení jsme rozdělili na dvě části. Určitě všem doporučujeme si obě obrazovky projít, protože přináší řadu novinek.
Základní údaje a nastavení shrnují základní údaje o klubu, výchozí hodnoty pro platformu a další nastavení. Navíc jsme do ní přidali i novou sekci Smlouva a billing platformy, kde najdete informace týkající se fakturace za platformu.
Konfigurace platformy pak odkrývá všechny dosavadní i nově přidané možnosti donastavení vaší platformy s tím, že některé věci si můžete nově nastavovat sami. I nadále platí, že uzamčené údaje vám ochotně nastaví naše podpora na support@eos.cz.
Souhrn novinek
- nastavení tvorby a editace příspěvků pro běžné členy
- nastavení registračního formuláře
- u rodného číslo člena lze povolit/zakázat výjimku či jeho možnost vyplnění cizincem
- popisné texty lze zadávat pro různé jazykové mutace platformy
- je možné definovat, v jakých jazykových mutacích vaše platforma funguje
Redesign uživatelského prostředí
Proměnou prošla celá řada obrazovek především v části pro členy. Cílem je sjednocování vzhledu, příjemnější prostředí, vyšší přehlednost a tím i lepší informovanost.
- Nový font: Nasadili jsme nový font Inter, který působí příjemnějším a modernějším dojmem a je také lépe čitelný.
- Můj přehled: Zjednodušili jsme celou horní část se základními statistikami člena, mezi které jsme přidali členská konta (pokud člen pro sebe nějaká konta viditelná má). Akci pro přepínání mezi členy jsme posunuli hned pod jméno aktuálního člena. Zástupci navíc na přehledu vidí výrazné upozornění, pokud je vyžadována akce u jiného člena, než za kterého jsou zrovna přepnutí.
- Profil člena: Tato obrazovka nově zahrnuje všechny informace o členovi na jednom místě formou záložek – údaje, platby, prohlídky, konta, požadavky, soubory, infokarty a souhlasy.
- Týmové zdi: Zdi dostaly novou hlavičku se základními informacemi o týmu/zdi. Vše působí kompaktněji a přehledněji. Novinkou je dialog Nastavení, který shrnuje nastavení zobrazené zdi. Další novinkou je možnost vlastního nastavení zobrazování událostí nad příspěvky.
- Karty příspěvku a události: Obě karty prošly lehkým redesignem s cílem zjednodušení a zpřehlednění podávaných informací.
- Týmové zdi → Správa skupin: Obrazovka správa skupin prošla menší aktualizací pro jednodušší správu.
Plus další úpravy UI komponent pro příjemnější vzhled.
Komunikace – příspěvky na zdi
Dost se změnilo okolo příspěvků na týmových zdech, komunikace získala nové možnosti a mnohem větší flexibilitu. Novinkou je finální verze přepracovaného formuláře pro vytváření a editaci příspěvku, která přináší mj. možnost přidávání obrázků přímo do příspěvků.
Další užitečnou věcí je konfigurace toho, jak mohou příspěvky vytvářet běžní členové. Obecně pro celou platformu si toto můžete nastavit v klubové konfiguraci a následně přenastavit (pokud to vámi nastavená klubová konfigurace umožní) pro jednotlivé týmy. Pokud například chcete mít zeď pouze informační, kam členové nemohou vytvářet příspěvky, můžete to tak nastavit. Jinde naopak chcete vytvořit týmové fórum a členům povolit příspěvky vytvářet. Třeba i s možností přidávání fotek apod. To se může hodit např. pro vytvoření bazarové zdi. Možností je celá řada a je jen na vás, jak zdi využijete. Spolu s možností vytvoření nesezonních zdí navíc můžete docílit kontinuity zdí i nad rámec sezon.
Modul Členové
V tomto updatu navazujeme na úpravy z posledních verzí. Největšími novinkami je možnost vytvoření již zmiňovaných vlastních polí. Mezi další funkce patří:
- (hromadná) akce na vyžádání kontroly údajů (hned nebo do určitého data/počtu dní)
- nový dynamický formulář pro vytváření člena rovnou s možností zařazení do konkrétních týmů
- dynamická pole, která budou postupně přibývat (nyní suma neuhrazených plateb nebo IDs členů v externích databázích)
- manuální zařazování členů do organizačních celků
- filtr členů podle pozice z profilu nebo na soupisce
- upraveno chování ohledně rodného čísla: nově si můžete zapnout, jestli chcete umožnit výjimku (nevyplnění) rodného čísla členem, nebo jestli chcete, aby cizinci rodné číslo vyplňovali (pokud ho budou vyplňovat, bude muset být validní).
Modul Zástupci
Je z logiky věci součástí modulu Členové, ale sám získal několik novinek:
- i u zástupců možnost přidávat si vlastní pole
- podobně jako modul Členové využívá stejnou dynamickou tabulku, takže si můžete zapínat, jaké sloupce chcete v tabulce a exportu vidět
- zástupce lze vytvořit přímo z modulu včetně možnosti přiřazení ke členovi (původně to bylo možné pouze přes detail konkrétního člena)
- nová akce na zaslání pozvánky zástupci do platformy
Organizační celky
Organizační celky s touto verzí začínají získávat na významu díky úpravám v oprávněních. Nově u nich můžete zapnout výběr celku v registračním formuláři, tzn. člen si hned v registraci může říct, jestli se registruje do házené či fotbalu.
V kombinaci s dalšími moduly navíc přináší tyto možnosti:
- Požadavky: Můžete filtrovat v požadavcích členů podle jejich organizačních celků.
- Souhlasy: Můžete zacílit souhlas na členy podle příslušnosti do organizačního celku.
- Dokumenty: Můžete nastavit viditelnost dokumentu na celý klub, vybrané týmy a nebo právě organizační celky.
- Členská konta: Můžete vytvořit pouze pro konkrétní organizační celky.
- Bankovní účty a pokladny: Lze je vytvořit pouze pro konkrétní organizační celky.
Modul Týmy a zdi
V rámci tohoto modulu můžete nastavit několik nových věcí:
- Týmy a zdi bez vazby na sezonu
- Zobrazování v registračním formuláři
- URL veřejného profilu
- Zobrazení nejbližších událostí na zdi (vypnuto / následující 3 události / nejbližší den s událostmi)
- Dříve zmiňovaná konfigurace příspěvků pro běžné členy
Modul Platby
- U skupiny plateb nyní můžete vypnout možnost stahování potvrzení za úhradu.
- U transakcí přes bankovní API si můžete nyní sami ručně vyvolat stažení až 14 dní nazpět.
Modul Události
Tento modul čeká na svůj největší update, ale mezitím jsme přidali dvě užitečné funkce:
- Důvody zrušení událostí: pokud při zrušení události chcete mít evidovaný i důvod jejího zrušení, můžete si tyto důvody vytvořit včetně nastavení povinnosti vyplnění poznámky při zrušení. Důvody se propisují i do exportů.
- Odměňování účastníků formou bonusů na členské konto lze nyní nastavit u všech událostí.
- Pokud do textového místa uvedete URL na online call pro některou z běžných služeb (Google Meet, Zoom, Skype, Slack, Microsoft Team), my vám zobrazíme link jako odkaz, prostřednictvím kterého jedním kliknutím hovor zahájíte. Tato URL se navíc propisuje i do iCal exportu kalendáře.
Modul Plánovací kalendář
Menší update v rámci tohoto modulu přináší tyto novinky:
- Barevné odlišení řádku dne.
- V rámci karty události jsme přidali třetí řádek s týmy, pro které je událost vytvořena.
- Lehký vizuální update kalendáře.
Modul Místa a Mapa míst v členské sekci
Modul v managementu prošel menším updatem, ale předně jsme vylepšili Mapu míst přímo v členské sekci, která je nyní přehlednější díky změně barevnosti a počtu zobrazovaných míst na mapě od Google.
EOS pro nesportovní organizace
Registrujeme poptávku pro využití EOS v rámci nesportovních organizací. Přestože je naším hlavním cílem vytvoření jedné platformy pro správu sportovního klubu, řada z funkcí v této verzi jde naproti využití EOS právě i mimo sport. Nově tedy můžeme platformě nastavit verzi překladů nahrazujících sportovní terminologii, která není vždy při takovém využití optimální.
Ostatní
- Přepracovaný přepínač sezon a týmů nyní nabízí i vyhledávání v týmech, což ocení především kluby s velkým počtem týmů.
- Změny v dialogu O nás (dříve O klubu). Například je tam nově k dispozici i QR kód pro přidání klubu do mobilní aplikace.
- Vylepšená komponenta pro nahrání razítka klubu (Nastavení > Základní nastavení nebo Nastavení > Bankovní účty a pokladny > Alternativní údaje).
- Nový WYSIWYG editor
- Vylepšili jsme chování PWA v nové verzi prohlížeče Safari pro Mac.
- Další desítky oprav, úprav a jiných drobných vylepšení.
Historie verze
2023.48.9 @ 18. 12. 2023 – vydání nové verze
2023.48.13 @ 18. 12. 2023 – opravy chyb